Du har kanskje hørt om inbound marketing, men hvordan fungerer egentlig denne markedsføringsmetodikken og hva skiller […]
Du har kanskje hørt om inbound marketing, men hvordan fungerer egentlig denne markedsføringsmetodikken og hva skiller den fra tradisjonell markedsføring? Her får du alt du trenger å vite om inbound.
Inbound marketing er en digital markedsføringsstrategi som fokuserer på å tiltrekke kunder ved hjelp av verdifullt og relevant innhold – og dermed få potensielle kunder til å oppsøke bedriften istedenfor å at du må oppsøke kunden selv.
Med nyttig og relevant innhold bygger du tillit hos den potensielle kunden. Ved å utnytte verktøy som fagblogg, topic clusters, SEO, sosiale medier og betalt trafikk tiltrekker du den type trafikk som gir flere kunder og økt salg.
Med landingssider tilbyr du innhold av høy verdi (tekst-innhold, e-bøker, sjekklister, webinar, videoer, el. l.) i bytte mot kontaktinformasjon. Slik konverterer du besøkende til leads.
Via automatisert og skreddersydd e-post følger du alle leads opp til enhver tid, basert på brukerdata. Når potensielle kunder har vist digital aktivitet som tilsier at de ønsker å bli kontaktet, tar salg over og gir dem en personalisert kjøpsopplevelse som gir henrykte betalende kunder.
Når du bygger sterke og varige relasjoner med kundene dine, høster du gevinsten i form av fantastiske merkevareambassadører. Inbound marketing posisjonerer din bedrift som en ressurs for kundene dine, slik at de deler ditt innhold og dine produkter / tjenester med sitt nettverk.
En merkevare bygger på tillit. Sammen med deres fageksperter utvikler vi innhold som kundene deres verdsetter og som posisjonerer dere som en synlig autoritet i markedet. Ved hjelp av automasjon og innhold som er skreddersydd til hvor de er i kjøpsprosessen, blir nye kontakter bearbeidet og kvalifisert, før salg tar kontakt.